yazılım,c# ve domates kabuğu
« Parallel kütüphanesiasp.net ve web platformu ile ilgili tavsiyeler. »

turnaround time

  29/10/10 09:44, by ertan, Categories: Yazılım

Klavyem sanırım aşırı kullanım yüzünden o (noktalı olanı) harfini yazmamakta inat ediyor. çok uğraşamadım idare ediniz.

wikipedia'ya gore



Turnaround, in computing scheduling, the total time between submission of a process and its completion

anlamına gelen bu kelime biz farkında olmadan yazılım geliştirme için harcadığımız zamanın büyük bir bolumunu alır.

Diyelim ki ofisinizde sakin bir şekilde çalışırken, yazdığınız uygulamada ufak bir hata buldunuz. Basit anlamda bu süre IDE açıkken uygulamayı derleyip, hatayı deneyip, tekrar IDE'ye dondugunuze kadar geçen süredir aslında.

Çoğu developer bu süreyi etkileyecek sorunları çozmek yerine gozardı edip bir an once hatayı test etmeye odaklanır. Tanıdığım bir developer'ın yaptıklarını ornek vererek gideyim :)

1. Derle 45sn (7sn) Normalde çok kısa süren bu iş, diskinde yer olmadığı için kodları USB diskten kullanıyor bu yüzden çok yavaş.

2. Kopyala 90sn. (0sn) Normalde build script'i ile kopyalanan dll dosyası, build script'ini güncellemediği için elle kopyalamak zorunda. Derlenen dosyayı programı çalıştırdığı dizine kopyalıyor ama uygulamayı açık unuttuğu için dosyaları kopyalayamadı. programı kapatıp kopyalamayı tekrar başlatıyor.

3. Çalıştırma 35sn. (4sn) Her ne amaçla kullanıldığını anlamadığım bir cehennemden gelmiş bir antitrojan uyarı mesajı çıkarıyor. Mesaj kapatılıyor.

4. Deneme 70sn. (2sn) Denemek için uygulamadaki ekrana gidip parametreleri giriyor, ama hatayı oluşmadı. Biraz düşündükten sonra hatalı parametre girdiğini farkedip düzeltip tekrar deniyor. Hata düzelmemiş. tekrar baştan başla.

Bu saydıklarımın aslında daha fazlası var ama sıkıcı olmaması için daha detaylandırmadım. Şimdi normalde 13sn süren "turnaround" zamanı bu developer için 240 saniye yani 4dk.

Gün içinde bunu yüzlerce kez tekrar ettiğimiz için işimizi yaparken harcadığımız zamanın çok çok büyük bir bölümünü anlamsız, kimseye faydası olmayan, can sıkıcı işlerle geçiririz.

Verdiğim örnekler için bir build script'i ve unit test yapmanız yeterlidir ama yaptığınız işin detaylarını sizden başka kimse bilmez.

Bu konuda size sadece bazı genel olabilecek önerilerim olacak;

* Kod yazarken dikkatinizi dağıtacak, antivirüs, outlook gibi zıpır zıpır popup mesaj çıkaran şeyleri kapatın.

* Age of Empires eski makinalarda da çalışıyor olsa bile ofisdeki en hızlı makinayı kullanın, bunun için gerekirse patronunuza yalvarın. Şirketin bik bik standartları var bu yüzden veremeyiz denirse gidip kendinize hızlı bir makina alın, bu kendinize yaptığınız bir yatırımdır.

* Sürekli tekrar ettiğiniz şeyleri daha kısa sürede yapmanın bir yolunu bulun, gerekirse telefonda ağlayan kullanıcıyı beklemeye alıp browser'ın address barına günde 150 kere yanlış yazdığınız programın adresini bookmark'lara ekleyin.

* Yazdığınız uygulamayı arayüzler içinden test etmekten vazgeçin, felsefik saçmalıklardan olacak ama unit test için ilk adımı atmak uzun bir yolun ilk adımıdır.

* Geliştirdiğiniz uygulamayı güncellemek için tek tek dosya kopyalamaktan vazgeçin, hayır daha hızlı değil. Tüm değişmiş dosyaları güncelleyecek bir script dosyası yazın.

* Bunların içerisindeki en önemlisi "hurafe"lere inanmayın. 10dk önce çalışan bir şey mars'dan gelmiş kırmızı etekli uzaylılar tarafından bozulmuş olamaz.

No feedback yet

Leave a comment


Your email address will not be revealed on this site.
  
(For my next comment on this site)
(Allow users to contact me through a message form -- Your email will not be revealed!)
Text Renderers:
 

©2017 by Ertan Tike

Contact | Help | Blog template by Asevo | blog engine | cheap hosting